lørdag 13. juli 2013

Oppussing

Rommet til Julian har stått stille i lengre tider grunnet en gammel lekasje. Og hvordan vi skulle gjøre det i forhold til den gamle lekasjen,som heldigvis har væet tørr i åresvis,har latt seg vente på. Men endelig,I februar startet oppussingen av det som skal blir J's soverom. Vi har revet ned gipsplater på veggene,tatt opp parketten som var på gulvet,revet garderobeskap og skiftet plater på skråveggen. Videre var vi revet og skarpt tapet så det står etter,pusset vegger og gulv før vi endelig fikk malt.
Etter noen måneder med stillestående arbeid på det rommet,grunnet en god del arbeid ute i hagen,fikk vi endelig gløden over oss igjen. Kanskje det har noe med at vi begge gikk på ferie?
Så denne uken har vi virkelig stått på. Vi har revet taket som var,og tatt opp MDF plater. Tak,vindu og vinduskarm lister har blitt montert.Til og med jeg har lekt snekker. Lister,vindu og dørkarm har fått seg en omgang med maling. Også sengen til J. Ja,du las rett. Vi har bygget en 120 cm seng på veggen til rommet til J. Og i går og i dag har den fått seg et grunning og maling. Og stigen som skal få J i seng. Den trenger ett par strøk med maling,så er den ferdig. Gleder meg til å bli ferdig med mailingen ettersom det som gjenstår er småplukk og flikking. I tillegg til montering av en list,en natt"vegg"lampe,lage en skuff under og skapdører oppå det "flygende"skapet,er det så og si ferdig. Men jeg satser og håper på at jeg kan vaske ut i morgen eller senest mandag slik at det er klart til innredning. Og det gleder jeg meg virkelig til. Min mor syr gardiner og puter i tillegg til et sengeteppe. Jeg må nok ut og kjøpe noen flere puter,en tur på IKEA og innom en butikk for å få tak i ovn slik at det ikke blir kaldt til vinteren.
Ellers har jeg bestilt tre tøffe bilder fra Japan Photo. De skal trykkes på aluminiums plater,så er meget spent på hvordan det blir. Håper at de kommer i løpet av uken. Ellers er det flere bilder,en malt sort tavle. Om jeg maler den med magnet maling og,vet jeg ikke enda. Må teste det litt ut ettersom tavlen er et stort lerret. 
Men jeg håper J blir fornøyd.  

Etter å ha malt siste strøket på stigen i dag (søndag) var tiden for å få rammemadrassen på plass. Både jeg og Ørjan gledet oss stort til det øyeblikket. Men som dere ser,så var rammemadrassen litt forstor og rammen vi har bygget litt forkort på kortsiden,så vi må lage ny kortsiden slik at sengen blir "hel" igjen og ingen gliper. Utrolig kjipt. Det endte med at vi begge gav oss,dvs jeg tok og malte innsiden på døren til rommet,så nå er den hvit og ikke beige og blå. 
Så jeg håper på at i morgen er den nye kortsiden på plass og jeg kan ta fatt på de fem siste strøkene på sengen hans. Jeg får ta å rydde ut alt som ikke skal være der inne mens jeg venter.
Flere bilder kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.