mandag 12. desember 2016

Årets julemagasiner

Tradisjonen tro har jeg nok ett år gått til innkjøp av julemagasiner som har blitt gjemt bort til jeg føler at det er lov å ta dem frem. Og denne gangen har de vel kanskje lagt litt lenge bort gjemt mtp å kanskje lage noe av det jeg finner i dem ettersom vi er kommet halvveis til julaften. Hvor tiden blir av,må du ikke spørre meg,men jeg føler at for hvert år går den fortere og fortere.
Årets julemagasin er; Litt om julen fra Norsk Ukeblad og Kamille juleideèr.
Jeg gleder meg til å åpne bildene nå og fordype meg i alt det vakre som har med julen å gjøre. Alle de flotte tingene man kan lage,enten det gjelder julepynt,mat eller rett og slett innpakning av julegaver.

Etter å ha bladd kjapt gjennom Litt om julen til Norsk Ukeblad som jeg mener er første gang jeg kjøper, fant jeg en flott innpakning på side. 63, og på side.66 og utover er det nydelige velkomst drinker. Jeg tenker at man kan lage dem alkoholfrie og, det kommer nok jeg til å gjøre. Og sist men ikke minst fra side.106 og utover finner man koselige ting mang kan gjøre sammen med barna. Her er ting jeg håper på å få gjort sammen med barna før jul. Og det kjekke var at noe fikser både han på snart 10 år og hun på snart 2 år samtidig så en kan hygge seg sammen om aktiviteten. 

Når det gjelder Kamille juleideèr, er det et av julemagasinene jeg alltid har kjøpt siden det kom ut. Det er et magasin jeg liker da det har litt av alt. Den har juletips,strikketips,mattips osv. Her og har jeg bladd gjennom kjapt for å se hva bladet har å by på i år og på side.36 fant jeg den flotte Runegenseren. Uheldigvis kan jeg ikke strikke,så om jeg ønsker meg denne må jeg nok leie folk. Fra side 56 og utover finner en ulike måter å pakke inn julegaver,eller kanskje man kan ta med seg noen videre til bursdager og? Jeg tror nok de med stoff kommer til å bli tatt med videre. Og ikke minst de på side.61. Ypperlig til barnebursdager der bursdagsbarnet er under skolealder eller over 29++.. På ønskelisten som følger videre var det mye jeg kunne tenkt meg,men vi får se hva jeg evt ønsker meg. Pynt med papir fra side.135 er det mye morsomt og. 

Vi får se hva som skjer de neste dagene. Pr nå er vel dagene og ettermiddagene så og si oppbooket,men man finner kanskje plass til en eller to aktiviteter til.
Men nå skal jeg fordype meg i dem. Dere får ha en fin kveld alle sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.