søndag 25. desember 2016

Julaften 2016

For en koselig julaften vi fikk i går. Barna våknet tidlig og vi spiste en god julefrokost sammen mens vi kikket på tvn.  Etterpå var det tid for den årlige julerebusen som finnes i kalenderen. Den går utpå at det ligger mange hint rundt i huset som ender opp med en ventegave. I år fikk og Rine og hun gikk rundt og var i hundre og like overrasket over hver lapp hun fant og ikke minst da hun fant gaven. Mer TV og kos før vi begynte å rydde, vaske litt og gjøre klart til besøk. Vi hadde invitert mine foreldre samt svigerforeldrene mine til å feire jul sammen med oss. Det er første gang svigerforeldrene mine feirer jul sammen med oss her,så det gledet vi oss til alle. Jeg hadde få forventninger til kvelden,men dagen ble helt perfekt. Julian og Rine var kjempe flinke, og ikke minst tolmodige mtp gaveåpningen. Klart de var spente begge to,men det var ingen mas om å få åpne gavene. 

Etter middagen kom julenissen på besøk og Rine ble virkelig overrasket,men det tok ikke lang tid før hun var varm i trøyen. Gaver fikk både store og små fra nissen og alle takket fint. Nissen fikk og kos fra Rine som avslørte da at det var morfar med å dra av nissen skjegget. Overraskelsen ble og stor da hun såg det var morfar og en ekstra kos vanket til han.
Så var det tid for åpnig av selve julegavene som låg under juletreèt. Julian leste opp og Rine hjalp til å dele ut. Vi tok en og en slik at vi fikk se hva alle fikk. Begge barna var flinke å vente på tur og Julian passet på at alle fikk en gave i hver runde selv om de begge badet i gaver. Jeg er kjempe takknemlig for alle som har gitt både barna og oss voksne gaver. Julian fikk flotte gaver i form av bla klær,lego,bøker,mens Rine fikk dukkevogn,klær,utstyr til lekekjøkkenet med mer. Jeg har laget meg en tradisjon med at jeg skriver ned det barna får (før hva jeg fikk og), slik at jeg kan takke hv enkelt for akkurat det barnet fikk fra dem. Og ikke minst,smart i alt kaoset som gjerne kan oppstå utover i gaveåpningen. Etter hvert ble Rine sliten og ville leke med tingene hun fikk,så vi fokuserte på Julian og oss voksne mens hun lekte og koste seg. Hun har noen gaver fra i går igjen,så vi får ta dem i morgen. I dag var det nok med å leke med det nye tingene. Julian satt og bygget en svær lego båt han fikk,mens Rine laget til te selskap med muffins og kaker som hun kunne lage slik hun ønsket. 

Må avslutte med at julaften ble fantastisk og vi koste oss alle sammen! Tusen takk til alle som feiret julaften sammen med oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.