onsdag 25. januar 2017

Fagdag på Statped Vest

I går var jeg på en kjempe interessant fagdag hos Statped Vest. Fagdagen var for læreren og pedagoger med elever med hørselshemming i skolen. Tema for dagen var; Leseopplæring av hørselshemmede i norskfaget og leseopplæring av hørselshemmede elever i engelsk. Det var de to supre damene Toril Solbø Zahl og Patrica Pritchard som jobber for Statped. De er begge damer med lang erfaring innenfor dette tema og generelt barn,unge og voksne med ulike hørselshemninger. 

Det ble snakket om bla. språklyder - hvordan lære disse, hva som er viktig å ha fokus på, hva hørselshemmede barn går glipp av som de ikke får gratis, ulike måter å leke inn språket på.

Jeg må si at det var et lærerikt og interessant kurs både som pedagog og forelder til et døvt barn og dette er ting jeg kommer til å ta med meg som både mor og pedagog i fremtiden. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.