tirsdag 11. april 2017

Jakten på påskeeggene

Som tradisjonen tro ble det i år igjen påske rebus for å finne frem til hvor påskeharen hadde gjemt eggene. Denne gangen var det to rebuser, en til Julian og en til Rine. Vanskelighetsgraden var selvsagt forskjellig,men de havnet på samme sted. Rine fikk tegninger av det samme som Julian fikk i tekst. Noen tok hun kjappere enn storebroren. Artig. Jeg lurte lenge på om jeg heller skulle legge ut mange egg med oppgaver i,men med det utstabile vèret turte jeg ikke ta sjansen på det. 
Eggene inneholder lite snop, derav at de får påskeegg av besteforeldrene på begge sider. Men jeg vet at eggene ikke bare inneholder snop. Ene påskeegget er litt penger i i tillegg til litt snop ettersom de ikke kan spise snop med melk i,og det andre det er chips,kjeks,smoothie og litt snop i.
Fra oss får de litt snop og Rine får disse i tillegg og bøtte/spade sett og Julian billetter til Brann-Haugesund kampen og  Pikachu sekk. Fra oss har ungene alltid fått ting i tillegg til litt snop. Det blir så mye snop i påsken og hvorfor fylle egget med kun snop? Noen av tingene i egget til ungene var jeg så heldig å vinne i påskekonferanse hos Ringo i Knarvik,så derfor ble det litt ekstra ting i dem.
Ja,da jeg var liten var egget fylt til randen med snop,men så hadde vi gjerne egget i flere uker etterpå og. Og snop var forbeholdt lørdagene da. Nå får gjerne ungene snop i ukene om det er noe spesielt - hos besteforeldre,bursdag osv. 
Det var et ekstra egg i år og det var til Ørjan. Han ble overrasket og glad da han fikk det og såg innholdet. ØL, hval påskemarsipan og tyggis... En flott kombo.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.